Spirit.hu

Gyújtásoptimalizáció és kipufogógáz javítás

Autó optimalizálása EM-Kerámiával? Olyan hihetetlen, mint ahogyan hangzik, és mégis olyan valóságos, mint ahogyan Günter Bassemir autószerelő mesternél Linkenheimban Karlsruhe-nél egy látogatás után megtapasztalható. Az EM-Kerámiák hozzájárulnak ahhoz, hogy egy benzin vagy dízel működtetésű motornál a gyújtási folyamat optimális legyen, továbbá kihatnak az autó egész menetviselkedésére is.

Helmut Bessemir 25 éve önállóan dolgozik, 15 éve foglalkozik belsőégésű motorok optimalizálásával, egyes vélemények szerint már inkább a hobbija lett. Éppen ezért nem próbálkozott meg azzal, hogy minden lehetséges dolgot kereszt- és keresztbekötéssel be vagy ráépítsen a motorra, ő egyszerűen törvényszerűségekben gondolkozott, és átgondolta, hogy hogyan biztosíthatna a motor számára jobb működési feltételeket. „Ez éppen olyan, mint amikor az ember hirtelen jobb élelemhez és frissebb levegőhöz jut. Így dolgozok én is átvitt értelemben a motornál.” Először a kerámia csövecskék tankban kifejtett hatásáról volt szó, ahol úgy tűnik, hogy megfelelő számú csövecske képes a károsanyag információk visszafordítására. Ez minden autónál működik, tudatja Helmut Bassemir, és habozás nélkül elő is áll a bizonyításképp az én Mazda 2-el; kíváncsian várom, hogy mit kell átélnem ezen a napon. Először a károsanyag kibocsátás témájával foglalkozunk; két- három teljes gázfröccsel Günter Bassemir kipufogógázt gyűjt egy cellulózkendőbe az egy éves, szabályozott katalizátorral felszerelt személygépkocsimból. Ugyan ezt megismételjük a 18 éves VW dízel kisbuszánál is, melynek 400 csövecske van a tankjában. Majd következik a kineziológiai teszt. A szervezetem vakon, de teljesen egyértelműen reagált a különböző kipufogógázokkal telített kendőkre. A Mazda gázokra negatívan a csövekkel teli tankból származó gázokra pozitívan. Bár Günter Bassemir nem tudja megmagyarázni, de teljesen nyilvánvalóan a káros anyagok visszafordulásáról van szó, ha csövecskék vannak a tankban. Képesek az üzemanyag molekulastruktúráját úgy megváltozatni, hogy teljesen mást éget el, mint ahogyan azt a fűtőberendezéseknél már megállapították. Helmut Bassemir azonban óv attól, hogy magunk rakjunk csövecskéket a tankba, ezt inkább hagyjuk meg a szakembernek. A legtöbb tank ugyanis csapószeleppel rendelkezik, így a csövecskék fennakadnak, és alig engednek benzint jutni a tankba. EM- csövecskék a tankban, ez volt EM tapasztalatainak kezdete, miután 1998-ban megtapasztalta az EM-et, majd elolvasta Pit Mau felhasználói kézikönyvét. A törvényszerűségeken való állandó gondolkodás, és a Kerámia csövecskékből kiáramló információk ismeretében jutott eszébe az ötlet, hogy ezt a motorblokkban is lehet alkalmazni, és így a motort aktiválni lehetne. És ismét egy kísérlet következik a Mazdámmal, mivel meggyőzött, amit most előre is jeleznék, hogy azon autóvezetők közé tartozom, akik nem túl érzékenyen reagálnak a motorzajokra. De Bassemir tudja, hogy kísérlete nagyon is meggyőző lesz. Mindent előkészített, egy kis kitérővel engem a kis tudatlant, felvilágosított a gyújtási folyamat minden lélegzetvételéről és pillanatáról, melyre a motornak szüksége van azért, hogy az alacsonyabb fordulatszámú szintről a teljesítményt biztosító szintre jusson. Helmut Bassemir egy pillantást vetett a motortérre, azért hogy megállapítsa, hol kell belenyúlnia, és hogy a pozitív és negatív pólusok szerinti csövecskéket a hengerfejben hova is helyezze. Technikai laikusként csodálkozva állok mellette, amint a háromszor kettő darab csövecskét elhelyezi. Meglepetés ér már az első közvetlen következő tesztvezetésnél. Mintha valami varázskéz idézte volna elő, de a motor erőlködése megszűnt. A Kerámia csövecskék által leadott információk úgy tűnik aktiválóan hatottak a motorra. Ehhez azt kell tudni, hogy a motor az égési folyamat során túl sok plusz iont fejleszt és ennek megfelelően fel is töltődik. Arról van szó, hogy a plusz ionokat kiegyenlítsük, és némiképp negatív ionizáció során egy töltésegyensúlyt hozzunk létre, ami az égést hatékonyabbá teszi. És természetesen ezt az EM-Kerámia csövecskék hatása teszi. A tunning kutatók tudják, hogy az úgynevezett MKC technológia útján a rezgések átvételét utólag redukálni tudják, ami kisebb fojtást és nagyobb rendelkezésre állóságot biztosít a berendezések számára. Az MKC nem más, mint az anyagot befolyásoló kondenzátor chip. Az MKC-k öntapadós fóliakondenzátorok, melyek energiájukat a hordozófelületből nyerik, azaz ahova fel lettek ragasztva. Helmut Bassemir természetesen ezekkel a chipekkel dolgozik, és meggyőződése szerint a kerámia csövecskék alkalmazása kiegészítően hat a chipek működésére, így a kettő kombinációja optimális égést eredményez. Ideális esetben a csövecskék és az MKC kombinációja hozzájárul egyfajta töltés- és az anyagban előálló energiaveszteség kiegyenlítődéséhez, mely a külső erők hatására jön létre. A szakemberek kontaktpotenciál differenciáról beszélnek ebben az esetben, amit nem szakemberként én is megtapasztalhattam a Mazdámnál. Természetesen az, hogy Günter Bassemir az MKC-ket hová helyezte el, és hogy még milyen egyéb trükköket alkalmazott, saját üzleti titka. Mindenesetre a linkenheimi műhelyben töltött egy nap után, egy lendületesebb, de egy jelentősebben halkabb, nyugodtabb, és persze mindenek előtt takarékosabb, gyújtásoptimalizált gépjármű tulajdonosa lehetek. Csövecskék még nincsenek a tankban, de a következő alkalomnál pótolni fogom, mert ha azzal az eljárással a már elért hajtóanyag optimalizálás növekedése segíthető elő, akkor tekintettel a fennálló környezeti terhelése, egyedül a károsanyag kibocsátás visszafogása a felelősségtudatos autós kötelessége.

 

Zárásként itt egy levél Heinrich Bassemir egyik elégedett ügyfelétől Hochrhein-ből:

„2004.03.27.-én egy 75 lóerős Opel Astra TDI-vel voltam az Ön műhelyében. Az eredmény bámulatos. A Motor lényegesen halkabb, lágyabb és pörgősebb, rendesen leadja a forgatónyomatékot minden fordulatszám tartományban. A fogyasztás is csökkent. Az Ön által a motorblokkban alkalmazott kerámia nagyon pozitívan hat az egész autóra és a menetviselkedésére is. Az úttartás és a menetdinamika is javult. Így csak azt lehet mondani, hogy tökéletesen elvégezte munkáját, nagyon fogom ajánlani mindenkinek!”

Johanna Aßmann


Redukált üzemanyag felhasználás! A teherautók EM- Kerámia csövecskékkel mennek.

Évek óta foglalkozunk a rothenbirgi Niederhäuser AG, CH-6023 takarmányüzemnél az EM- Technológiával. A Super Bokashi előállításával kezdődött az állattakarmányoknál, a folyékony trágya kezelésénél, vagy épp silóeszközök előállításánál. 2003 végén elhatároztam, hogy a tehergépkocsi parkunkat felszerelem Kerámia-csövecskékkel. Látni akartam, hogy vajon tényleg képes-e az EM –Kerámia a dízeltankban üzemanyagot spórolni. Mivel visszamenőleg minden évre hiány nélkül meg tudtam állapítani, mennyi üzemanyagra volt szüksége az egyes teherautóknak, és hogy minden sofőr ugyanazzal a járművel hozzávetőlegesen ugyan azon az útvonalon közlekedett, nagyon izgatott voltam a próba eredményét illetően. 500 gramm csövecskét helyeztünk el zsinórra fűzve minden teherautó tankjában, melyek kb. 250 litert tesznek ki egyenként. Mindegyiket jól hozzáerősítettük a tanksapkához, így a csövecskék nem tudtak a tankba csúszni. Ezzel csökkentettük a csövecskék dörzsölődését is, ami a fúvókákat a befecskendezésnél eltömhette volna. A csövecskék felfűzésénél fontos az olyan műanyag használata, melyet az üzemanyag nem képes feloldani, különben a befecskendező eltömődését okozhatja. miután minden előkészülettel végeztünk, el is kezdhetjük. Egy év multán izgatottan vártam a kiértékelést. Az első eredmények olyan hihetetlenek voltak, hogy még egy évet akartam folytatni, azért hogy ez a trend megerősítést nyerjen. Tehát a próbát még egy évvel meghosszabbítottuk. Ahogy a táblázatban is látszik a 100 kilométerenkénti dízelfelhasználást 2,34 literrel csökkentettük, ami 6,46%os megtakarítást jelent az egész flotta számára. Az akcióhoz 500 gramm csövecskét plusz egy óra felszerelési időt használtunk fel teherkocsinként. Az eredmények értékelésénél a következő lehetőségeket vettem számításba; megváltozott volna a sofőrök vezetési magatartása azért, mert tudták, hogy csövecskék vannak a tankban? (mindegyikük hosszú idők óta vezet, rutinosak, és a vezetési stílusuk nem változik egyik percről a másikra) 2002/2003- as év jóval hidegebb volt, így a járművek is több energiát igényeltek volna? (egyáltalán; okozhat ez 6%os eltérést az éves átlagban?) Ennyit javult volna a dízel minősége az elmúlt négy év alatt? (A beszerzést mindig ugyan az a két beszállító végezte. Ez még így tiszta is lenne, na de mi van a MAN-nal?)

Végkövetkeztetés

Nekem, mint környezettudatos vállalkozónak, ez a kis „gyakorlat” nem csak üzemgazdaságilag, hanem végül is a környezet szempontjából is megérte! Évenkénti 4500 liter üzemanyag megspórolása 6 tehergépkocsi azonos teljesítményénél magáért beszél.

Gépkocsi szám

Km teljesítmény 2002/2003 csövek nélkül

Dízel fogyasztás csövek nélkül

Km teljesítmény 2004/2005 csövekkel

Dízel felhasználás csövekkel

Különbség, Megtakarítás 2 év alatt

LU 10287

50262

36,12

47092

33,68

-6,8

LU 11158

40954

35,17

60822

33,00

-6,2

LU 10869

45614

30,03

46005

28,32

-5,7

LU 12130

66679

39,64

77508

36,98

-6,7

LU 11612*

56504

39,18

88495

35,40

-9,6

LU 11591

t-family:Calibri">54551

34,74

67580

32,77

-5,6

Egy halk kérdés: hány tehergépkocsi is van a világon…?

Jürg Kmaber, Geschäftsleiter und Inhaber Niederhäuser AG, Rothenburg.